Q: Hvordan informerer man EU-fortalere?

Kristian spørger:

Hvordan forklarer man EU-fortalere, at en dansk deltagelse i EU-Patentdomstolen ikke nødvendigvis er en god ide?

Kære Kristian.

Tak for spørgsmålet.

Mon ikke du kan have en samtale som denne:

Kristian: Hvad stemmer du til afstemningen om EU-Patentdomstolen?
EU-fortaler: Jeg stemmer ja, for jeg er for EU.
K: Jeg er også for EU, men jeg stemmer nej, for der er nogle seriøse problemer ved EU-Patentdomstolen.
E: Jeg har ikke hørt om nogen. Hvad er det for nogen?
K: Bl.a. at EU-Patentdomstolen ikke er underlagt den almindelige EU-domstol. Der er en 10-minutters forklaring på pi.dk/8 og et par videoer på softwarepatenter.dk.

Hvis det skal være endnu kortere, så udskriv kopier af PDF-filen på https://oletange.wordpress.com/2013/12/28/hvad-skal-jeg-stemme-til-eu-patentdomstolen/ og sig: “Husk at stemme.”

Hvis din ven har spørgsmål, som du ikke kan svare på selv, så send dem til patent@tange.dk.


Har du lige som Kristian spørgsmål om EU-patentdomstolen, som du ikke har kunnet finde svar på, så skriv til patent@tange.dk.

 

 

This entry was posted in patent. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

